Man brukar säga att "kärt barn har många namn". Jag har i bara i passet fyra och i vardagliga munnar många fler än så. Betyder det att jag är ett kärt barn?

Vemodig. Allvarlig. Jag tänker för mycket, oroar mig för mycket, analyserar för mycket. Det finns ingen jag har så lite tålamod och förståelse för som för mig själv. Men emellanåt är jag för jävvla rolig.


Jag är nog inte riktigt klok i huvudet. Men en vacker dag...


→ "and the world spins madly on"
måndag, november 09, 2009 / 0 kommentar(er) - kommentera?

the Weepies - World Spins Madly on (Say I am You, 2005)

Måndag fyller snart nio timmar. Det är inte särskilt mycket. Det är ju ungefär vid den här tiden som världen vaknar och solen äntligen lyser över tak och träd. Men jag är inte den som ligger på latsidan. Jag har redan hunnit både lämna blod och handla lunch (och pepparkakor).


Jag drömde i natt att jag inte alls lämnar blod till provtagning. Ja, jag drömde att mitt blod egentligen säljs på svarta marknaden till högstbjudande vampyr... och eftersom det tydligen var av en särskilt utsökt och ovanlig, och därmed också eftertraktad, sort så fick jag lämna provrör på provrör utan att egentligen veta varför. Sedan såldes doserna dyrt. Det var inte särskilt lustigt att vakna och inse att, ja just det, ännu några rör skulle lämnas inom 35 minuter.


I dag trodde jag att det skulle göra ont, eftersom sköterskan som skulle sköta nålarna verkade så nervös. Det visade sig dock att hon var en av de bättre jag haft den senare tiden. Hon som verkade säker gjorde ont. Antar att världen är lite upp och ner och inte så förutsebar ibland.


Nu ska jag äta min riktiga frukost (och några pepparkakor) och starta dagen på riktigt. Sen ska jag hoppas på att allt inte snurrar lika brutalt som det gjorde igår.

Etiketter: , , ,