Man brukar säga att "kärt barn har många namn". Jag har i bara i passet fyra och i vardagliga munnar många fler än så. Betyder det att jag är ett kärt barn?

Vemodig. Allvarlig. Jag tänker för mycket, oroar mig för mycket, analyserar för mycket. Det finns ingen jag har så lite tålamod och förståelse för som för mig själv. Men emellanåt är jag för jävvla rolig.


Jag är nog inte riktigt klok i huvudet. Men en vacker dag...


→ "status:julavslutning"
torsdag, december 17, 2009 / 0 kommentar(er) - kommentera?

the Darkness - Christmas time (don't let the bells end)
(Christmas time, 2004)


 

 

Jag har städat "mitt" skrivbord och lämnat mina omdömen. Jag är klar för den här terminen. Jag har varit hemma, duschat, kollat på när barnen leker på fotbollsplanen utanför - ja, det är snö här. Nu är jag redo för julavslutning och glögg med kollegorna. Radion spelar Weezer's Island in the Sun, det kan nog inte bli mycket bättre. Laters, Aligators.


Julavslutning:
Något rött,
Något sött.
Något som glittrar.
Ett bra humör och slutligen ett öppet sinne.


Etiketter: