Man brukar säga att "kärt barn har många namn". Jag har i bara i passet fyra och i vardagliga munnar många fler än så. Betyder det att jag är ett kärt barn?

Vemodig. Allvarlig. Jag tänker för mycket, oroar mig för mycket, analyserar för mycket. Det finns ingen jag har så lite tålamod och förståelse för som för mig själv. Men emellanåt är jag för jävvla rolig.


Jag är nog inte riktigt klok i huvudet. Men en vacker dag...


→ "The curious incident with the books in the nighttime"
fredag, september 25, 2009 / 0 kommentar(er) - kommentera?

En vacker dag kommer det se ut som till höger hemma hos mig -- trappan kommer bli bokhylla och bokhyllan blir en trappa. Smart och faktiskt rätt snyggt. Jag gillar't i alla fall.

Dock kanske inte en trappa man vill klättra uppför efter ett par vinare... eller i mörkret. Eller i mörkret efter ett par vinare. Eller i mörkret efter ett par vinare med en vinare. Då skulle inte bara en själv vara sjukhuskolli, böckerna skulle nog inte heller må överdrivet bra. Nej, då är det kanske bäst med en vanlig trappa även om det är tråkigt... eller en hiss, det är ju lite roligare. Förutsatt att man inte är rädd för hissar eller har allmän klaustrofobi. Nu svamlar jag.

P.S. Fattar ni snygga rubrik-referensen?

Bild: ...etc

Etiketter: ,