Man brukar säga att "kärt barn har många namn". Jag har i bara i passet fyra och i vardagliga munnar många fler än så. Betyder det att jag är ett kärt barn?

Vemodig. Allvarlig. Jag tänker för mycket, oroar mig för mycket, analyserar för mycket. Det finns ingen jag har så lite tålamod och förståelse för som för mig själv. Men emellanåt är jag för jävvla rolig.


Jag är nog inte riktigt klok i huvudet. Men en vacker dag...


→ "FIltväder."
onsdag, september 08, 2010 / 0 kommentar(er) - kommentera?

Det är september och utanför mitt köksfönster ser det just nu ut så här:



Det må se grönt ut, men det är september och det är höst. Det går inte att komma undan. Igår gick jag förbi en ek som börjat fälla löv. Bruna och gula sådana. Det är september och det är höst.

Det är början på filtsäsongen. Det är början på ligga-under-filt-och-kolla-serier-säsongen. Kanske hinner löven slå över i färg lagom till när serierna har premiär där borta på andra sidan Atlanten.

Vill du veta vilka serier jag ser fram emot så kan du fortsätta läsa:
Sorterat efter datum:
  • Måndag 13/9; Gossip Girl (s 4)
  • Måndag 20/9; House (s 7)
  • Tisdag 21/9; Glee (s 2)
  • Torsdag 23/9; Grey's Anatomy (s 7), the Big Bang Theory (s 4), the Mentalist (s 3), Bones (s 6)
 




Etiketter: , ,